Vyčerpávající vystoupení Hurts ocenily tisíce návštěvníků

Páteční večer nepatřil pouze probíhajícímu státnímu svátku, oslavy patřily především příznivcům kapely Hurts, kteří se po 2 letech znovu dočkali svých oblíbenců. V rámci turné k nové desce Desire se předvedli vyprodanému Foru Karlín.

Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Zdroj: Marek Holoubek

Synthpopová dvojice Theo Hutchcraft a Adam Anderson před 7 lety vzbudila velikou vlnu zájmu, když se v rámci propagace jejich první desky Happiness dostaly do éteru singly Wonderful Life a Stay. Temně laděný pop z Manchesteru neminul ani naši zemi. Díky velkému zájmu zde zahráli již posedmé, v roce 2011 dokonce vystřídali obě Lucerny a střihla si roli headlinera festivalu Sázavafest.

Od vydání druhého alba, které kladlo mnohem větší důraz na elektroniku a melancholii, se kapela rozhodla přiklonit mnohem více k taneční hudbě. Jednalo se o razantní změnu, kvůli které nad kapelou někteří zlomili hůl. Návštěvnosti koncertů a veřejnému zájmu to však neuškodilo. Kapacity sálů se v mnohých případech navýšily. Včerejší návštěva byla dle zpěváka Thea Hutchcrafta odehrána před dosavadně největším publikem, před kterým kdy v Praze hráli.

Pražská předkapela Peter Pan Complex se sice snažila zaujmout, tvorba kapely však úplně neseděla žánru, kterému předskakovala a bojovala s velikostí prostor. Přesně na čas se na pódium dostavila doprovodná kapela, kterou se začátkem tónů Ready to Go doplnili i hlavní aktéři. Na první pohled se jednalo o vlažný začátek. Následující, dnes již klasiky Some Kind of Heaven a Sunday, rozhýbaly dav přesně tak, jak se patřilo. Spojení písní všech vydaných desek fungovalo. Zpěvák se po pódiu charismaticky pohyboval, v tanečních aranžích pohupoval a mezitím lehce flirtoval s publikem či rozdával a házel růže.

Zpěvák Theo Hutchcraft u mikrofonu, Adam Anderson za klavírem, Zdroj: Marek Holoubek

Kolega Adam zase střídal kytaru za klavír a povzbuzoval již velmi rozjeté publikum. To si třeba připravilo vlastní mob akci se svítícími tyčinkami během Silver Lining z prvního alba. Největší zastoupení v setu měly skladby z posledních dvou alb. Zarputilí fanoušci, kteří se nedostali přes změnu žánru, si také našli své. Stálice Better Than Love, Miracle nebo velmi povedená Somebody To Die For, která byla odehrána akusticky, nemohly chybět.

Novější materiál oddané publikum ocenilo a mnohdy zpívalo s kapelou. Ta kromě poděkování a proslovu o tom, jak se do České republiky vždy rádi vracejí, přidala i raritu, kterou hrají pouze na těch nejvydařenějších koncertech během aktuálního turné. Stadionová Sandman rozmávala návštěvníky do stran, nechyběly ani rozsvícené mobily u pomaleji laděných skladeb. S posledními rozdanými růžemi a úsměvy se kapela rozloučila za tónů balady Stay.

Hurts odehráli profesionální koncert, se kterým by se nemuseli stydět ani ve větších arénách. Zda se jim podaří posunout o stupeň výš, už bude záležet na další desce. Praha je dle jejich slov srdcová záležitost, je proto jen otázkou času, než se k nám galantní dvojice znovu vrátí. 

Setlist: Ready to Go, Some Kind of Heaven, Sunday, Silver Lining, People Like Us, Hold on to Me, Miracle, Rolling Stone, Weight of the World, Better Than Love, Somebody to Die For, Magnificent, Sandman, Lights, Walk Away, Something I Need to Know, Wonderful Life, Nothing Will Be Bigger Than Us, Wings; Přídavek: Beautiful Ones, Stay

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Litovelský otvírák 2018

    Jedním z mnoha letních festivalů u nás je i Litovelský otvírák, jehož letos již čtrnástý ročník ocení všichni milovníci hudby a piva.

  • Rock Werchter: Nejlepší festival v Evropě?

    Belgie se může pyšnit jedním z nejpropracovanějších festivalů v Evropě. Kousek od Lovaně se rozprostírá masivní pole, na kterém stojí areál festivalu. Čtyři pódia, obsáhlá směsice žánrů, interpreti světového rázu, perfektní organizace a úsměvy, kam se člověk podívá. Rock Werchter je definicí toho, že i festival takové velikosti se dá připravit téměř k dokonalosti a jeho návštěvníci měli možnost se o tom přesvědčit 5. až 8. července 2018.

  • Festival Beseda u Bigbítu zveřejňuje další program, nabídne i Slam Poetry

    Multižánrový festival Beseda u Bigbítu uzavřel mimohudební část letošního ročníku, jenž se uskuteční v Tasově u Veselí nad Moravou 3. a 4. srpna. Mezi ohlášenými jmény je například dvojnásobný mistr republiky ve Slam poetry Jiří Charvát, literáti Jiří Borkovec či Emma Kausc. Tito se představí v rámci Apollónovy návštěvy, speciální scény, kde si na své přijdou především literární fanoušci. Chybět nebude ani tradiční Soutěž písničkářů, která letos slaví kulatých deset let. Do finální podoby se dostal také hudební program letošní Besedy – dramaturgie byla rozšířena o dalších 8 jmen, mezi kterými ční například polský projekt Syny nebo Market, tuzemské zjevení domácí scény posledních měsíců.

  • Black Country Communion se vrátí do studia

    Superskupina Black Country Communion je složená ze známých hudebníků různých žánrů a generací. Glenn Hughes, Joe Bonamassa, Jason Bonham a Derek Sherinian se dle vlastních slov chtějí v lednu 2019 vrátit do studia a po dvou letech zase vydat další společnou desku.