V Meetfactory se představil jazzový klavírista Kris Bowers

Festival Mladí ladí jazz se v dalším dějství přesunul do smíchovského klubu Meetfactory, kde se představil vůbec poprvé v České republice klavírista Kris Bowers se svojí experimentální jazzovou kapelou.

Kris Bowers Kris Bowers Foto: Jakub Macháček/musicweb.cz

Na pozici předkapely zahájila večer česká skupina Android Asteroid. Toto zajímavé uskupení staví svoji tvorbu na výrazně elektronické masce, kterou zajímavým způsobem obměňují, aniž by upadli do monotónních bas. Od hip hopu, down tempa přes jazzovou elektrofúzi se tato kapela pohybovala překvapivě přirozeně. Dá se tak jenom říci, že na rozdíl od situací, kdy je předkapela nutné zlo, toto nebyl ten příklad.

Zaujme i přímočarý jednoduchý styl hry bicích, který ale po zvukové stránce co do sytosti úderu neměl chybu. Tím došlo k větší hřejivosti elektronické hudby. Propojení živé hudby a elektroniky zkrátka v tomto případě sedí výjimečně dobře. Zapojení zpěvu rovněž přispělo k větší škále možností v repertoáru, a kapela si tak zaslouží i určitě další pozornost na domácí scéně. Hezké představení talentované české kapely.

 

 

Kris Bowers nastoupil zprvu sám, kdy obklopen fender piánem, klávesami nordlead či křídlem působil jako skutečný klavírní mág. Zvukovou škálu skutečně má značnou, neboť si rád, jak je dnes v jazzu populární, rád smyčkuje různé zvuky, na jejichž vrstvení postupně vystaví celou kompozici. Po úvodní skladbě se k němu připojila i kapela, která překvapivě plnila během večera spíše podpůrnou roli. Kris Bowers postavil svoji koncepci večera na prezentaci spíše sólového výstupu ať už na na fender piano, či klavír.

Sledujte jazz a blues na Facebooku:
 

Je možná škoda, že nedal nakonec větší prostor kolektivní hře, neboť kvality jeho hráčů a škála zvuků, s nimiž jako celek pracovali, vytvořily celkově neuvěřitelně našláplý fusion setlist. Zvuková syrovost a zajímavá sóla patřily k tomu nejlepšímu během celého večera. Sólové party Krise Bowerse tak nebyly špatné, naopak i vzhledem k jeho nástrojové artilerii, ale rozhodně by jim pomohla menší délka. Celkový dojem ale zůstává výborný a lze tak jen shrnout, že fusion, kterou Kris Bowers nabízí je vskutku plná energie, vzrušení a osvěžení na této scéně.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Respect festival 2018 a jeho koktejl indického beatboxu i haitských rituálů

    Polovina června znovu otevírá bránu do světa hudby z různých koutů celé Země, a tím je Respect festival, který tentokrát probíhal o víkendu 16. a 17. června na louce u Bruselské cesty na Výstavišti Holešovice. Africké rituály, indický beatbox i izraelské blues se nečekaně sešli na jednom pódiu.

  • Začíná 14. ročník festivalu Prague Proms

    V úterý 19. června zahájí slavnostní mše Messa di Gloria 14. ročník mezinárodního hudebního festivalu Prague Proms. V jeho rámci vystoupí oscarový skladatel Ennio Morricone, pianista Chick Corea nebo zpěváci Kurt Elling a Monica Mancini. Přehlídku klasické, jazzové a filmové hudby uzavře 19. července tradiční Hollywoodská noc.

  • Rozhovor s Dominikem Millerem: Když tvrdě pracuješ a děláš dobré věci, dějou se zázraky

    Dominic Miller, přední Stingův kytarista, je od 24. dubna do 16. června na turné se svým sólovým albem Silent Light. Třemi ze čtyřiceti koncertů poctil také naše končiny a svolil k rozhovoru, odehrávajícím se na mole pražského klubu Jazz Dock. 

  • Bubeník Jon Hiseman podlehl těžké nemoci

    Pro mnohé znamená kapela Colosseum to nejlepší z jazzrockového žánru. Jon Hiseman se vždy řadil mezi nejlepší bubeníky nejen tohoto žánru. Nyní v 73 letech zemřel.