Basista Fernando Saunders je dnes víc zpěvák Doporučený

Sólový koncert amerického basisty v pražském Kulturním domě Barikádníků proběhl ve znamení zvukové pohody a sehranosti s trojicí mladších českých hudebníků 31. května.

Fernando Saunders vystoupil v netradičním koncertním prostoru v pražských Strašnicích. Fernando Saunders vystoupil v netradičním koncertním prostoru v pražských Strašnicích. Foto: David Webr/musicweb.cz

Basista, který se může pochlubit spoluprací s takovými legendami, jako jsou Lou Reed, Suzanne Vega, Jan Hammer, Jeff Beck či John McLaughlin, si na svůj pražský recitál vybral skladby z posledního CD Happiness. V nich se ale předvedl hlavně jako zpěvák dovedně kombinující normální hlasovou polohu s fistulí. Při zavřených očích to znělo, jako by na pódiu zpívali dva sólisté. Už při úvodní skladbě Jesus, kterou Saundersovi dodal jeho někdejší kapelník Lou Reed, se basista pokusil o přímý kontakt s publikem. Posluchačům ale zprvu moc do zpěvu nebylo, a tak se omezovali jen na potlesk. Tím ale nakonec vůbec nešetřili.

Doprovázející pianista Jiří Zabystřan a zpívající kytarista Jiří Balcařík zprvu Saundersovi jen tak nesměle přizvukovali. V průběhu vystoupení ale i oni nakonec dostali prostor, aby se představili jako jazzrockově vyzrálí muzikanti. Většina skladeb vycházela z písňových forem a kupodivu se jen málo ke slovu dostal Fernando Saunders jako sólový basista. Zvuk jeho bezpražcové pětistrunné baskytary byl poněkud matný, takže i jeho několik málo sól vlastně zaniklo. Tím ale trochu ohrozil svou pověst světového virtuosa, protože běžných doprovodných basistů jsou na světě tisíce. Saundersově kapele se během večera podařilo koncert vygradovat, takže došlo i na přídavky, při kterých se blýskl i bubeník Zdeněk Puchmeltr. Celkový zvuk kapely byl pro ucho příjemný, občas ale poněkud monotónní.

 

 

Saunders na tomto koncertě nevyužil většiny světových autorů, pro které v minulosti nahrával, a to byl zřejmě ten hlavní kámen úrazu. Spoléhal se hlavně na své vlastní skladby a nejnovější tvorbu, která nebyla vždy objevná. Saunders se tentokrát představil víc jako zpěvák než hvězda baskytary, čímž nedostál plně svého renomé.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Gogo Penguin

    >Vzrušující pulzující jazz ovlivněný elektronikou. Proměnlivé lámané beaty, telepatická souhra a slabost pro hymnické melodie. Pojďte soutěžit o lístky na 3. dubna do Paláce Akropolis na Gogo Penguin! 

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert The Young Gods

    Už přes třicet let posouvají The Young Gods limity zvukových možností. Začali jako průkopníci industriálního punku flirtující se surrealistickým kabaretem. Jako zvukoví čarodějové aplikovali šamanské způsoby na techno a přitom průběžně vybrušovali svůj unikátní zvuk. Souběžně se stali legendou evropské scény. Na rozdíl od mnoha svých vrstevníků se stále řítí dopředu a odmítají se opakovat. Pojďte na koncert 29. března 2019, díky musicweb.cz můžete vyhrát lístky!

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Maarja Nuut & Ruum

    Houslistka a zpěvačka Maarja Nuut čerpá z hudby estonského venkova. Z prastarých melodií cítíme návaznost na jazykově příbuzné Finsko, někdy ale znějí písně tak povědomě, že mohly vzniknout i dle české předlohy. Pojďte na koncert 9. prosince do Paláce Akropolis!

  • Egberto Gismonti v Praze ukázal mistrnou hru na kytaru i klavír

    Na festival Struny podzimu zavítal sedmdesátiletý brazilský hudebník Egberto Gismonti. Během jednoho večera v krásných prostorách Anežského kláštera ukázal posluchačům ve dvou koncertech svůj mistrovský um jak ve hře na kytaru, tak i na klavír.