Artrockový večírek s kapelou King Crimson

Tak by se dal shrnout jedinečný večer, při němž si mohli posluchači poslechnout legendární skupinu King Crimson v megalomanském obsazení.

King Crimson v původním obsazení King Crimson v původním obsazení Zdroj: of.web umělce

Koncert King Crimson byl opravdu pojat velikášsky. Již při vstupu do sálu Fora Karlín musely každého zaujmout hned troje bicí na pódiu. Skupina přijela opravdu s pořádnou artilérií. Snad jediná slabina byla, že koncert byl připraven na sezení, ale pravdou je, že u kapely, která hraje již půl století ,se dá očekávat, že její fanoušci rovněž nebudou úplně nejmladší. Přesto bylo v publiku bylo vidět i mnoho mladých lidí dychtících po poctivém syrovém art rocku.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 


Sestavu Jakko Jakszyk (zpěv, kytara, flétna), Tony Levin (baskytara), Mel Collins (saxofon, flétna), Pat Mastelotto (bicí, perkuse), Gavin Harrison (bicí) Jeremy Stacey (bicí, klávesy) sestavil Robert Fripp před dvěma lety, do Prahy se King Crimson vrátili po dlouhé více jak desetileté pauze, nepočítáme-li předchozí návštěvu Crimson ProjeKCtu. Do sestavy se sice bohužel nevešel tentokrát Adrian Belew, ale fanoušci Crimsonů si ho mohli užít v únoru tohoto roku.

Možnost srovnání s ostatními koncerty se tak vyloženě nabízela. Robert Fripp si připravil profesorsky podstatně nalajnovanější, uhlazenější a tempově mírnější show, kdy vsadil spíše na zvukovou syrovost a více hard rockový styl hry. Repertoár opravdu byl jakousi výukou a průřezem celkovou tvorbou, kdy největší ohlas sklidily slavné hity jako Red, Meltdown či Easy Money.

 

 

Tato píseň byla ostatně vrcholem první půle koncertu, kdy se blýskl nádherným vokálem Jakko Jakszyk. Nutno také dodat, že nezbytným vybavením King Crimson jsou i původní klávesy Mellotron, jejichž temně znějící smyčci znějící samply navozují geniálně syrový podkres. Psychedelický rock jak se patří, by se řeklo. Zároveň ovšem velmi promyšlený a na doby přesně zahraný.

Druhá půle se nesla v trochu rychlejším tempu, což určitě celkovému dojmu prospělo. Písně jako The ConstruKction of Light, Level Five či Starless byly ozdobou večera. Koncert jako celek poté završil slavný hit 21st Century Schizoid Man, který zazněl jak z originálních nahrávek.
Jak hodnotit koncert? Koncert King Crimson přinesl perfektní koncertní show, které možná chybělo trošku spontaneity, divokosti a energie. Robert Fripp zkrátka v širokém obsazení přehrál svůj materiál v technicky přesném, ale možná trochu chladném duchu. Nutno dodat, že v druhé půli už skupina hrála divočeji a přirozeněji. Adrian Belew holt v únoru nastavil laťku výše psychedeličtějším a energičtějším vystoupením a nepotřeboval k tomu ani tři bubeníky.

 


Nicméně druhý pražský koncert (první se uskutečnil již 14. Září taktéž ve Foru Karlín) se určitě zapíše do paměti všech náročnějších posluchačů art progrockově psychedelické hudby. Ostatně bylo vidět, že pro valnou většinu posluchačů se jednalo o svátek hudby a atmosféra byla vskutku velice příjemná. Více takových koncertů...

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Bounty Rock Cafe Open Air, Olomouc, 16. 6. 2018

    To byl pořádný rockový festival v kotli olomoucké korunní pevnůstky! Zahájení patřilo olomoucké skupině Skramasax  a pak následovala dánská rocková smršť Blindstone. Metalisty, a nejen je, potěšila nejvýraznější skupina současnosti Dymytry, předvádějící nejen hudební, ale i propracovanou pódiovou a ohňovou show. Excelentní zpěvák skupiny Rainbow (nejen) Doogie White nám svým živelným projevem připomenul jejich hity. Po skupině Supergroup přišla největší hvězda večera - The Magic of Santana. Originální Santanovi zpěváci Alex Ligertwood a Tony Lindsay se špičkovým devítičlenným bandem předvedli úžasnou a strhující show. Trochu v jejich stínu ukončil festival blues-rockový kytarový virtuos Ryan McGarvey. Vynikající a určitě rád zajdu na jeho samostatný koncert. Půlnoc odbila a festival uprostřed města Olomouce musel nekompromisně skončit. Tak za rok zase! Koukněte na fotoreport:

     

  • Respect festival 2018 a jeho koktejl indického beatboxu i haitských rituálů

    Polovina června znovu otevírá bránu do světa hudby z různých koutů celé Země, a tím je Respect festival, který tentokrát probíhal o víkendu 16. a 17. června na louce u Bruselské cesty na Výstavišti Holešovice. Africké rituály, indický beatbox i izraelské blues se nečekaně sešli na jednom pódiu.

  • Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

    Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.

  • Foto: Michal Pavlíček, Střelecký ostrov, Praha, 14. 6. 2018

    Michal Pavlíček vystoupil v červnový večer pod širým nebem v příjemném prostředí Střeleckého ostrova se svou kapelou ve složení Miloš Meier - bicí, Martin Ivan - basa, Michal Nejtek – klávesy. Představili zde skladby z právě natáčeného sólového alba Michala Pavlíčka Pošli to tam, které vyjde v září u Warner music. Začátek koncertu obstaral smyčcový Pavel Bořkovec Quartet, který v instrumentální podobě předvedl skladby od Rolling Stones, Black Sabbath a Pražského výběru. pak již přišla chvíle pro Michala Pavlíčka a jeho kapelu.

    Sledujte Musicweb na Facebooku:
     

    Výtečná práce se zvukem na kterou jsme u něj již zvyklí a precizní instrumentální výkony ovšem bez samoúčelného exhibování, zato procítění a emoce v každém tónu a akordu. Po skladbách z připravované desky již publikum vřele přivítalo Báru Basikovou kterou pamatujeme po boku Michala Pavlíčka v legendární kapele Stromboli od které zaznělo několik skladeb. Poté se opět připojil Pavel Bořkovec Quartet  kterým kapela zahrála dávnou skladbu Pražského výběru Olda je přítel můj, dále pak kapela zahrála v instrumentální podobě písničku Villa Ada od Stromboli spolu s hostem - houslistou Janem Mráčkem. Dalším hostem byl energický Matěj Ruppert s kterým vypálil Michal Pavlíček a jeho parta dvě písně od Matějovi domovské kapely Monkey Business. Večer završil symbolický duet Michala. Pavlíčka s Bárou Basikovou Veliké Lalulá