Alfa Mist: Odosobněný koncert plný virtuozity Doporučený

Jedním z vrcholů letošního festivalu Mladí ladí jazz měl být koncert kapely Alfa Mist. Pojďme se podívat, jak večer před vyprodaným sálem pražského Paláce Akropolis probíhal.

Alfa Mist při koncertě na Mladí ladí jazz 2019 Alfa Mist při koncertě na Mladí ladí jazz 2019 Foto: Martin Adamovský/musicweb.cz

Úvod večera patřil dvojici Antonín Dlapa a Jen Hovorka. Ti rozproudili pozvolna se plnící sál směsí elektronických beatů, smyček v kombinaci s Dlapovou syntetickou DSC01737 náhledbaskytarou a jazzovými klavírními výpady Jena Hovorky. Klukům to šlapalo dokonale a bylo slyšet, že instrumentálně jsou velmi na výši. Ve druhé půlce svého vystoupení se navíc blýskl Jen Hovorka skvělým beatboxovým sólem. Jejich krátké vystoupení bylo o komunikaci, radosti a bylo vystavěné a nápadité. Bylo tak takřka přesným opakem toho, co o několik desítek minut později předvedl Alfa Mist.

Ve vyprodaném sále Akropole začal koncert kolem půl deváté a už od prvních vteřin zaplnil sál skvělý zvuk. Každý nástroj byl čitelný a celek dobře vyvážený. Hudba kapely je svým způsobem hodně jednotvárná (ne ve špatném slova smyslu) a často i poměrně dost ambientní, takže špatný zvuk by celou atmosféru hodně znehodnotil. To se ovšem nestalo a člověk se mohl pomalu ponořit do zadumané Alfa Mistovy hudby.

První skladba, krátké téma a pak přišlo představení sólistů. Na trubku navodil atmosféru Johny Woodham, který střídal klasický zvuk trubky s naefektovaným wah-wah zvukem. Hrál skvěle a právem sklidil bouřlivý potlesk. To samé platilo i u kytaristy Jamieho Leeminga, jehož hraní mě osobně na poslední desceDSC01746 náhled Antiphon velmi bavilo. Následovalo glasperovsky pojaté sólo frontmana Alfa Mista, který střídal Fender Rhodes s klasickým zvukem piana.

Stejný model včetně délky všech sól, pořadí a zvuku se opakoval i při druhé skladbě. Při třetí už měl však člověk pocit, že není něco v pořádku. Uběhlo totiž 30 minut koncertu a z pódia, kromě skvělých sól, nic nešlo. Vše ještě více podkresloval fakt, že za celou dobu se na pódiu takřka nikdo, ba ani náznakem, neusmál a takřka všichni tak působili dojmem, že je koncert absolutně nebaví. Těžko říct, jaké byly důvody, ale výsledek působil velmi neosobně a odosobněně.

Druhá polovina a především poslední třetina koncertu byla naštěstí lepší, než předchozí části. První čerstvý závan vzduchu po více než 45 minutách navodil zpěv baskytaristky Kay Thomas-Dyke. Nový element v podobě hlasu celou atmosféru výrazně pozvedl, ačkoli jsem se i tak nemohl zbavit dojmu, že hlasový projev a nasazení je dosti bez zájmu. Koncert spěl do finále, gradoval a bylo cítit, že sólisté se rozehřáli a více uvolnili. Zcela na závěr zazněla i nejznámější, soudě dle okamžité reakce publika, skladba kapely Keep On. Nic naplat. Celkový dojem z koncertu ani znatelně lepší druhá polovina koncertu nespravila.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Alfa Mist je kapela plná skvělých muzikantů. To vše ale neobstojí, pokud v muzice není jistá forma uvolněnosti a otevřenosti. Ta bohužel z pódia Akropole cítit nebyla.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Kytarista Al McKay k nám přiveze zvuk slavných Earth, Wind & Fire

    Dynamickou a pestrobarevnou dobu přelomu éry hippies a třpytivých funky sedmdesátých a osmdesátých let symbolizuje kapela Earth, Wind and Fire. Hudbu, která zásadně ovlivnila vývoj funku a R'n'B, přiveze do Velkého sálu pražské Lucerny kytarista Al McKay, jenž byl její oporou a významným spolutvůrcem v klíčových sedmdesátých a osmdesátých letech.Majitelem šesti cen Grammy vystoupí ve stylovém prostředí Lucerny s jeho formací Earth, Wind & Fire Experience.

  • Blues Alive 2019 se ponese ve znamení velkých ženských hlasů i mistrovských kytaristů

    Letošní držitel nejprestižnější ceny bluesového světa Blues Music Award v kategorii současného blues, louisianský multiinstrumentalista a zpěvák Kenny Neal. Nejlepší současná pianistka podle týchž cen Marcia Ball, jeden z nejvýznamnějších představitelů střední generace chicagského blues Ronnie Baker Brooks či mimořádně úspěšná gospel-bluesová zpěvačka Lizz Wright. To jsou jen některá ze jmen hvězd letošního čtyřiadvacátého ročníku mezinárodního festivalu Blues Alive. 

  • Kenny Wayne Shepherd našel svou cestu

    Kytarista a zpěvák Kenny Wayne Shepherd se svou kapelou vydává nové, již osmé studiové album. The Traveler, jak se deska jmenuje, nabízí deset skladeb, které se pohybují na pomezí blues, country a kytarového rocku. Kenny působí po skladatelské stránce čím dál sebejistěji a stejně tak se pouští více do zpěvu. A jak působí album jako celek?

  • Foto: Kneebody, Jazz Dock, Praha, 29. 5. 2019

    Progresivní americká skupina Kneebody se postarala v rámci 14. ročníku mezinárodního festivalu Americké jaro o nespoutaný zážitek. Podívejte se u nás na fotogalerii.

Další podobné články