CD: Newton Faulkner se posluchačům s Write It on Your Skin dostane pod kůži

Anglický kytarový mág, Newton Faulkner, před nedávnem vydal svůj třetí studiový počin. Deska s názvem Write It on Your Skin je kouzelnou desetiskladbovou nabídkou, jak si odpočinout s překrásným zvukem kytary a Newtonovým uklidňujícím hlasem.

Newton Faulkner - Write It on Your Skin Newton Faulkner - Write It on Your Skin Zdroj: přebal CD

Dredy, milý úsměv, nepatrně zastřená barva hlasu, hra na kytarové struny i tělo – to jsou charakteristická znamení, podle nichž lze Newtona Faulknera a jeho tvorbu bezpečně poznat. Sedmadvacetiletý muzikant se po méně úspěšných pokusech hrát na bicí a na piano nakonec našel ve hře na kytaru. Její tělo ve svých rukách svírá již od třinácti let. Od té doby vydal tři studiová alba, která ho zařadila mezi nejposlouchanější kytarovky ve Velké Británii.

Zpěvák, kytarista a skladatel se musel v minulosti potýkat s vážným zraněním, rozdrtil si totiž své pravé zápěstí. Jeho léčba ale byla naštěstí úspěšná, a tak si dnes mohou fanoušci vychutnávat desku Write It on Your Skin.

Skvělý rytmus a chytlavá melodie skladby Pulling Teeth otevírají celé album a dávají najevo, s čím bude mít posluchač co do činění. Lehký, energický kousek prýští pohodou a nevázaností. Newton touto skladbou připravil pro sebe i posluchače naprostou lahůdku, která vyniká rytmikou i zpěvem. Britský kytarista byl obdarován velmi zajímavou barvou hlasu, v níž se mísí lehká zastřenost s jemností a bázní. Jako by ďábel zpíval andělským hlasem.

Začátek druhé skladby zní ve znamení již zmíněného hraní na tělo kytary. Newton tak nepotřebuje přehršel rytmických nástrojů, bohatě si vystačí se svýma rukama, jejichž přesné údery do dřevěného těla dávají skladbám nezaměnitelnou chuť, z jejíž jednoduchosti vychází ten pravý požitek. Zprvu nenápadný počin Soon se s ubíhajícími minutami mění ve vodopád not.

Brick by Brick trochu upozaďuje kytaru a prostor nechává otevřený pro Newtonův hlas. Clouds zase zpomaluje, aby připravila půdu pro romantický kousek Pick up Your Broken Heart. Tato píseň se může pyšnit velmi jemnou melodií, pro kterou se stala typickou naléhavost v Newtonově hlase. Tato balada se může směle zařadit mezi nejlepší kousky desky.

Longshot zní poněkud tajemně, Write It on Your Skin povoluje uzdu zábavě a optimismu. Něžnost prýští z každičkého tónu skladby In the Morning. Pro někoho klid, pro jiného strach znamená zvuk silně připomínající meluzínu. Jeho přítomnost ve skladbě je ale výborným dokreslením a zpestřením.

Závěr alba patří skladbám Against the Grain a Sugar in the Snow. Obě zmíněné písně balancují na rozhraní klidnějších počinů, avšak zároveň mají dostatek energie na to, aby potěšily nejednu duši.

Newton Faulkner se svým albem Write It on Your Skin ukazuje, že kytara není jen nástrojem do rockové kapely. Představuje ji v jejím něžnějším hábitu, který zdobí jeho hlas. Skladby třetího studiového počinu britského umělce se mohou zdát na první poslech velmi jednotvárné a neinovativní. Avšak při hlubším zamyšlení nad hudbou i samotným textem se posluchači otevře nový kytarový svět.

Newton Faulkner – Write It on Your Skin

Pulling Teeth, Soon, Brick by Brick, Clouds, Pick up Your Broken Heart, Longshot, Write It on Your Skin, In the Morning, Against the Grain, Sugar in the Snow

36:24